085 401 62 21 Direct een bod

Enkele aanpassingen voor de nieuwe Renault Scénic

Twintig jaar geleden verraste Renault de autowereld met de Scénic, de allereerste zogeheten ‘ruimtewagen’ in de middenklasse. Nu komt Renault met enkele aanpassingen voor de nieuwe Scénic. Of liever gezegd een midi-MPV, een vinding waarmee Renault toch al de eerste was in 1984 met de Espace.
Nadat enkele jaren na de introductie van de ruim bemeten middenklasser de Scénic de SUV kwam opzetten, nam de belangstelling voor de midi-MPV of ‘ruimtewagen’ wat af. Een deel van de autofabrikanten haakte af van dit concept, maar Renault bleef er altijd in geloven. Inmiddels is het tijd voor de alweer vierde generatie en het Franse automerk toont aan nog voldoende vertrouwen te hebben in de kopersmarkt voor deze ‘créatures’. In feite kan worden gesteld dat de full-size MPV’s uit de gratie zijn geraakt, maar dat midi-MPV’s als de Peugeot 5008 of de Toyota Verso het nog best aardig doen. Uw eigen Renault verkopen? Dit kan op vandaagverkopen.nl.

De nieuwe Renault Scénic is op enkele punten aangepast

De nieuwe Scénic is wel op enkele punten aangepast. De auto is bijvoorbeeld ietsje lager geworden en de stoelen zijn niet meer uitneembaar maar verschuifbaar. Zo is het nu mogelijk om de passagiersstoel omlaag te klappen om langere voorwerpen te vervoeren. Enkele uiterlijke kenmerken zijn veranderd, wat in het bijzonder geldt voor de grote lichtmetalen wielen met hun diameter van 20 inch. Ondanks de relatief hoge banden hebben ze volgens autotesten geen nadelige invloed op het rijden. De prijs van de wielen is echter vergelijkbaar met die van 17 inch formaten.

Ook nieuw is de kleine elektromotor als extraatje bij de 110 pk sterke dieselmotor. Deze extra krachtbron helpt bij het optrekken en werkt als een dynamo. Volgens Renault scheelt dit acht tot tien procent aan brandstofverbruik.

Sommige zaken bleven wel bij het oude

Sommige zaken bij de nieuwe Renault Scénic bleven bij het oude. Traditiegetrouw is de Scénic leverbaar in twee carrosserievarianten: een normale maat en een extra grote met optioneel zeven zitplaatsen. Net als andere Renault-types zijn de overige motoren twee benzineversies en een dieselmotor met twee turbo’s.

Om nog even door te gaan met de cijfers: de bagageruimte heeft een inhoud tot wel 765 liter. Deze is bij de test van Renault zelf alleen opgemeten met de achterbank op zijn plek. In die positie bedraagt de inhoud 570 liter aan bagage, en zoals gezegd past in het type Grand Scénic 765 liter.

De nieuwe Scénic is vanaf november verkrijgbaar vanaf 25.490 euro. Het Grand-model kent over de hele linie een meerprijs van 1200 euro.

 

Contact
Vandaag Verkopen

Anthony Fokkerstraat 24

3261 LB Oud-Beijerland

info@vandaagverkopen.nl

085 401 62 21